Евгений ШИБАРШИН

15 ноября 2019, 14:37 |  ЖКХ

Қостанай және Қостанай облысының қоғамдық кеңестері Дружба кенті тұрғындарының проблемалары бойынша қоғамдық тыңдауларды өткізгенде 2019 жылдың тамыз айында № 18 «А» бағытындағы автобустардың санын ұлғайту ұсынысы.

– Біз де Қостанайда автобустардың 15 минуттық интервалмен жүргенін қалаймыз, – деді зейнеткер Александр ЧИКАЛОВ. – Осыған қол жеткізуге қанша жылдан бері умтылудамыз. Біз 2017 жылы тендер өткізетінін және тасымалдаушыларға біз үшін қажетті жағдайлар берілетінін әкімдіктен айтқан болатынбыз. Жүру уақыты  ең болмағанда жарты сағат болсын деп сұрағанбыз. Маған әкімнің м.а. қол қойған хатты алдым. Тендер аяқталғаннан кейін 30 минут аралықпен 6 машина қызмет көрсететін болады деп жазады.  Бірақ тендер кейін ештеңе жоқ. Бір уәде. Бірақ бұл Драужба тұрғындарының мәселесі ме? Маршрут қажет емес-тендерге қатыспаңыз! Рентабельді емес-бізге екі қабатты автобустың қажеті жоқ.

 

Қостанай облысының қоғамдық кеңесінде бір жағынан, адамдарға Дружбаға автобус рейстерінің маршруттағы автобустардың санын арттыру үшін жеткілікті жүктеме жоқ екенін, екінші жағынан Қостанай қаласы әкімінің м.а. олардың санын арттыруға уәде берді. Облыс әкімі Қайрат Ахметовке хат жолдады. Алайда, 6 қарашада Қоғамдық кеңес отырысында Сергей Жалыбин хабарлағандай, хатты қарау үшін заңнамамен белгіленген мерзім өтіп кеткен,бірақ жауап берілмеген.

Бұдан кейін Қостанай облысы әкімдігінің ТКШ, жолаушылар көлігі және автомобиль жолдары бөлімі және Қостанай облысының тасымалдаушылар Ассоциациясы № 18 «А»маршруттағы жолаушылар жүктемесінің бірлескен тексеруін өткізу туралы шешім қабылдады. Осы мақсатта қалалық мәслихат депутатын, тасымалдаушы кәсіпорын өкілдерін, қалалық және облыстық қоғамдық кеңестерді және журналистерді шақырды.

Комиссия бейсенбіде, 14 қарашада Дружба кентіне келген және Қостанайдың басқа аудандарына 40 минуттың аралығы арқылы келетін екі автобуста шыққан жолаушылардың санын санады.

12 сағатта Қостанайға шығатын автобус кентте орналасқан тоғыз аялдамадан жолаушылар жинағаннан кейін 26 адамды жинады. Жүргізуші Айрат ВАЛИЕВ мұндай жүктеме жиі болмайды дейді.

– Әдетте жолаушылар Красный партизаннан (Амангелді – ред.) Дружбаға  дейін шығындалған солярка ақысын төлеуге жетпейтіні сонша, – деп атап өтті Валиев. – Қазір маршрутта 3 автобус бар, аралығы 40 минут. Бұрын тырысты 4 автобус, аралығы 30 минут, және бірден жолаушылар саны менде азайды. Және онсыз менде рентабельділік төмен болды, сондықтан ол одан да төмендеді.

«Қостанайтуристсервис» ЖШС бас инженері Павел КРАСНОПЕРОВ, тасымалдаушы өкілі ретінде тексеруге қатысушы, бұл құлдырауды былай түсіндірді:

– Біз осы кентте тұратын адамдарды ғана тасымалдаймыз, сондықтан маршрутқа қанша автобус салмасақ, жолаушылардың жалпы саны мен жол жүру ақысын төлеуден түскен түсім өзгермейді. Бірақ, егер автобустарды көп қойса, жалпы шығындар ұлғаяды, ал әрбір автобуста табыстар, ал олармен – жүргізушілердің еңбек ақысы азаяды. Қозғалыс аралығы 30 минут болу үшін тағы 2 автобус қосу керек.

Келесі автобус қаладан 40 минуттан кейін келді. Жүргізуші Михаил МИХЕЕВ 12 адамды алып келді,ал салонда кентінен шыға берісте комиссия 14 жолаушыны есептеді.

– Соңғы уақытта жолаушылар саны азайған, – деді Михеев. – Көптеген адамдар қазір өз көліктерін пайдаланады. Бұрын біз 30 минут аралықпен жүргенде, салонда бар болғаны 3-4 адам болатын. Кешке біз бұл жерден бос шығамыз.

Қостанай облысы әкімдігінің ТКШ, жолаушылар көлігі және автомобиль жолдары бөлімінің бас маманы Нұрдәулет БЕЙСЕНОВ тексеру қорытындысы бойынша акт жасады. «НГ» сұрақтарына бұл есептер не үшін жасалғаны туралы жауап берді:

– Тамыз айында осындай тексеру жүргізілді. Сол кезде белгіленген интервалдар арқылы келген автобустарда ең көп жолаушылар саны 10 болды деп есептеді. Бүгінгі тексеру нәтижелерін бөлім басшылығына ұсынамыз, бұдан кейін тасымалдаушылармен бірге осы маршрутқа автобустарды қосу немесе бұрынғы санда қалдыру – шешілетін болады.

Әкімдік қызметкерінің айтуынша, бұл тексеру тасымалдаушыларға дотация бөлу немесе жол ақысын ұлғайту мәселесін шешуге шақырмаған. Оның айтуынша, қазіргі тариф есептік көрсеткіштерге сәйкес келмейді, бірақ бұл айырманы дотация арқылы өтеу мәселесін электрондық билеттеуді енгізгеннен кейін ғана шешуге болады.

– Қандай да бір маршрутқа дотация бөлу үшін онда қанша жолаушы тасымалданғанын, тасымалдаушылар жеңілдіктер беретін санаттар бойынша дәл сандарын білу керек,-деп мәлімдеді Бейсенов. – Бұл электрондық билеттеу арқылы ғана мүмкін.

Қостанай облысы Қоғамдық кеңесінің мүшесі, кәсіпкер Валентин ХАДАНОВИЧ әкімдік пен тасымалдаушылар Дружба кентінің тұрғындары автобус қызметінің сапасына қанағаттану үшін қандай да бір ымыраға келу керек деп санайды және тасымалдаушылар экономикалық себептер бойынша бұзылған жоқ деп санайды.

– Әзірге ең қарапайым жол бар – тасымалдаушылардың маршрут бойынша автобустардың қозғалыс кестесін қатаң сақтау, – деді ол. – Адамдар қыста автобус аялдамасында қатып қалмауы үшін, ұзақ күтусіз кетуге болатын дәл уақытты білулері қажет. Егер бұл кесте аялдамаларында ілінсе тіпті жақсы болады.

Ақпарат көзі: https://www.ng.kz/modules/news/article.php?storyid=36756